So. Čvn 3rd, 2023
0
(0)

Pokud jste uživatelem prohlížeče Google Chrome, možná vás překvapí, že můžete být brzy automaticky zařazeni do nových metod sledování a cílení reklam společnosti Google nazvaných Témata a FLEDGE. Témata používá vaši historii procházení Chrome k automatickému shromažďování informací o vašich zájmech, které můžete sdílet s jinými společnostmi a sledovat společnosti a weby bez vašeho vědomí. FLEDGE umožňuje vašemu prohlížeči Chrome cílit na vás reklamy na základě vaší historie procházení. Tyto nové metody umožňují strašidelnou reklamu a další cílení na obsah bez souborů cookie třetích stran. Zatímco Google to staví jako více respektující soukromí, jednoduchým faktem je sledování, cílení a profilování, stále je to sledování, cílení a profilování, bez ohledu na to, jak tomu chcete říkat.

Co můžu dělat?

1. Nepoužívejte Google Chrome! Témata Google a FLEDGE budou existovat pouze v prohlížeči Google Chrome. V systému iOS nebo Android vám doporučujeme používat mobilní prohlížeč DuckDuckGo, který ve výchozím nastavení nabízí nejlepší ochranu soukromí ve své třídě při vyhledávání a procházení. Navíc DuckduckGo nedávno uvedl do beta verze další funkce aplikace, které lépe ochrání vaše online soukromí, jako je ochrana e-mailu a sledování aplikací pro Android . Na počítači právě spustili aplikaci DuckDuckGo pro Mac do beta verze (Windows již brzy).

2. Nainstalujte si rozšíření DuckDuckGo Chrome . V reakci na to, že Google v Chromu automaticky zapnul Témata a FLEDGE, vylepšil DuckDuckGo rozšíření pro Chrome, aby blokovalo interakce Témata a FLEDGE na webových stránkách, čímž zastavil tyto nové formy cílení. Jedná se o doplněk ke komplexní ochraně soukromí, kterou naše rozšíření nabízí, včetně soukromého vyhledávání , blokování sledování , chytřejšího šifrování a globální kontroly soukromí . Doplněk Blokování témat a FLEDGE je součástí verze 2022.4.18, která by se měla automaticky aktualizovat, i když verzi, kterou jste nainstalovali, můžete zkontrolovat také ze seznamu rozšíření v prohlížeči Chrome. Pro stolní prohlížeče jiné než Chrome můžete naše rozšíření získat zde .

3. Změňte nastavení Chromu a Google , což doporučujeme provést bez ohledu na to, zda budete nadále používat Chrome nebo Google.

Všimněte si, že i když tato nastavení změníte, doporučujeme také nainstalovat rozšíření DuckDuckGo pro Chrome, abyste získali větší ochranu soukromí, než je možné pomocí samotného nastavení Chromu.

Co jsou témata Google?

V roce 2021 Google neochotně naznačil, že bude následovat ostatní prohlížeče, aby ve výchozím nastavení zakázal používání souborů cookie třetích stran, i když to nedávno odložil nejméně na rok 2023. Na rozdíl od jiných prohlížečů však namísto pouhého vyřazení souborů cookie třetích stran se je snaží nahradit alternativními sledovacími mechanismy, které jsou stejně strašidelné a narušují soukromí.

Nejprve implementovali novou metodu sledování v prohlížeči Chrome s názvem Federated Learning of Cohorts (FLoC). FLoC bylo automaticky zapnuto pro miliony uživatelů Google, kteří ani nedostali možnost se odhlásit. To se pochopitelně setkalo s rozsáhlou kritikou odborníků na ochranu soukromí . Abychom situaci vyřešili, vyjádřili jsme své obavy a okamžitě jsme zlepšili blokování sledování , aby vás naše rozšíření pro Chrome chránilo před FLoC.

V reakci na to Google oznámil , že končí s FLoC a nahrazuje jej další metodou sledování nazvanou Témata. Stejně jako FLoC i Témata automaticky použijí vaši historii procházení k odvození vašich zájmů o témata (např. „Bezpečnost internetu dětí“, „Osobní půjčky“ atd.). Zatímco FLoC automaticky sdílela identifikátor kohorty (pro skupinu lidí s korelovanými zájmy nebo demografickými údaji) s webovými stránkami a sledovacími společnostmi, Témata budou automaticky sdílet podmnožinu vašich odvozených zájmů, které pak tyto společnosti mohou použít k cílení reklam a obsahu na vás.

Jaké jsou některé z problémů ochrany osobních údajů u témat?

I když někteří tvrdí, že Témata představují méně invazivní způsob cílení reklam, nesouhlasíme s tím. Proč ne? V zásadě je to proto, že ve výchozím nastavení bude Google Chrome stále automaticky sledovat vaši online aktivitu a sdílet informace o vás s inzerenty a dalšími stranami, aby na vás mohli podle chování cílit bez vašeho souhlasu. Toto cílení, bez ohledu na to, jak se provádí, umožňuje manipulaci (např. zneužívání osobních zranitelností), diskriminaci (např. lidé nevidí pracovní příležitosti na základě osobních profilů) a filtrační bubliny (např. vytváření ozvěnových komor, které mohou lidi rozdělit). lidé by se rádi vyhnuli. Google říká, že uživatelé budou moci vstoupit a odstranit „témata“, která nechtějí sdílet, ale Google velmi dobře ví, že lidé jen zřídka mění výchozí nastavení , a navíc společnost běžně vkládá „ temné vzory “ do cesty uživatelům, kteří mění nastavení, a proto lidem zbytečně ztěžuje kontrolu nad jejich soukromím. Soukromí by mělo být výchozí.

Implementace témat navíc přináší řadu dalších problémů s ochranou soukromí, včetně:

  • Témata budou zpřístupněna sledovačům třetích stran, které číhají na webových stránkách (nejen na webových stránkách samotných).
  • Témata mohou být kombinována s IP adresou nebo jinými atributy otisků prstů (také automaticky k dispozici), takže je pro vás snazší individuální sledování pomocí sledovačů třetích stran. Google slibuje , že to někdy v budoucnu vyřeší prostřednictvím takzvaného „rozpočtu na ochranu soukromí“, ale odborníci již tento přístup zpochybnili . Jak jsme nedávno vysvětlili , abyste se ochránili před těmito skrytými sledovači, musíte zabránit jejich načítání ve vašem prohlížeči, což také zajišťuje rozšíření a aplikace DuckDuckGo .
  • Konkrétní „témata“ (např. „Seznamování a osobní údaje“, „Adopce“, „Antiperspiranty, deodoranty a tělové spreje“, „Dámské oblečení“ atd.) pro vás mohou být citlivá nebo mohou úzce souviset s citlivými informacemi (např. pohlaví, etnický původ atd.) a použít k vašemu profilování na tomto základě.

A co Google FLEDGE?

Znáte ty reklamy, které vás pronásledují na každém webu, který navštívíte, dlouho poté, co jste si něco vyhledali online? Tyto reklamy, známé jako „re-targeting“, se vám zobrazují na základě vaší historie procházení z jiných webových stránek uložených v souborech cookie třetích stran. S plánovaným odstraněním cookies třetích stran se Google rozhodl představit FLEDGE, novou metodu re-targetingu, která podobně přesouvá reklamní technologii Google přímo do prohlížeče Chrome.

Když navštívíte web, kde vás inzerent může chtít později sledovat s reklamou, může vašemu prohlížeči Chrome sdělit, aby vás zařadil do zájmové skupiny. Poté, když navštívíte další web, který zobrazuje reklamy, spustí váš prohlížeč Chrome aukci reklam na základě vašich zájmových skupin a zacílí na vás konkrétní reklamy. Tolik k tomu, aby váš prohlížeč pracoval za vás!

Lidé jsou obecně vehementně proti přesměrování reklam a považují je za invazivní a děsivé. Protože se vaše historie procházení používá k cílení na vás, stejně jako Témata vám otevírá stejný typ manipulace, diskriminace a potenciálního ztrapňování z vysoce osobních reklam zobrazovaných prostřednictvím vašeho prohlížeče a také funguje bez vašeho souhlasu.

Aktualizováno rozšíření Chrome

Ze všech výše uvedených důvodů a dalších důvodů DuckDuckGo vylepšilo blokování trackeru pro naše rozšíření Privacy Essentials Chrome, aby blokovalo témata Google a FLEDGE. To je přímo v souladu s účelem rozšíření, kterým je komplexní ochrana vašeho soukromí při používání Chromu, bez jakéhokoli složitého nastavování. Je to soukromí, zjednodušené.

Zdroj:

https://spreadprivacy.com/topics-and-fledge-blocked/

Jak užitečný byl příspěvek?

Kliknutím na hvězdičku ohodnotíte!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasů: 0

Zatím žádné hlasy! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *