Když mluvíme o online soukromí, často slýcháme odpovědi jako: „Jsem chráněn antivirovým softwarem, filtrem nevyžádané pošty atd.“ I když je bezpečnostní software důležitý pro udržení bezpečí online, je obecně mylná představa, že zabezpečení = soukromí. To není.
Skvělým příkladem je reklamní síť Google. I když užívá bezpečná šifrování, sledovací nástroje Google se stále objevují na 75 % z milionů nejlepších webových stránek, sledují vás na celém webu a zaplavují vás vysoce cílenými reklamami, které vás sledují všude. Existuje bezpečnost, ale žádné soukromí.
Dalším příkladem je antivirová společnost AVG (vlastněná Avastem). V roce 2015 aktualizovali své zásady ochrany osobních údajů, aby byly „transparentnější“. Časopis Wired oprávněně upozornil na alarmující novinku ve svých nových zásadách ochrany osobních údajů:
„Bezpečnostní firma AVG, aby mohla prodávat údaje týkající se vyhledávání a historii prohlížeče inzerentům na svém bezplatném antivirovém softwaru, změnila zásady ochrany osobních údajů.“
Zabezpečení bez soukromí je jako mít dům z neprůstřelného skla. Dovnitř se nikdo nedostane, ale váš osobní život je stále pod dohledem.
Zdroj:
https://spreadprivacy.com/security-is-not-privacy/